Kaip paruošti vaiką rašymui

Vaikų darželyje ir mokykloje, pradėdami rašyti, vaikai susiduria su kai kuriais sunkumais. Pirmiausia, nepratusios rašyti vaiko rankutės greitai pavargsta. Nebarkite vaiko dėl to, kad jis negali nusėdėti ir neverskite jo, po kelis kartus, perrašinėti to paties, neduodami galimybės pailsėti.

Kad paruošti vaiko ranką ilgesnei apkrovai, vaikams duodama lipdyti iš plastilino, dirbti su spalvotu popieriumi, mažomis detalėmis, piešti bei spalvinti. Kuomet vaiko riešas pripranta prie ilgesnės darbo trukmės ir, kada jis pradės mokytis rašyti, jam bus lengviau priprasti ir prie to, kad reikia ilgai dirbti pirštais. O jeigu rašant jis pavargs, galima daryti pertraukėles, kurių metu pramankštinkite pirštukus įvairių pratimų pagalba. Apart to, kad pailsės vaiko rankutės, dėmesio nukreipimas į fizinį krūvį, padės vaikui atnaujinti jėgas ir vėl susikoncentruoti ties rašymu. Nes, jeigu vaiką versti labai ilgai rašyti, kada akivaizdžiai matosi, kad jis pavargo, jis pradės dažniau klysti, kadangi jis taps išsiblaškęs, t.y. nebegalės susikoncentruoti į rašymą. Be to, prievarta gali apskritai atbaidyti vaiko norą rašyti.

Pirmą kart, vaikas susipažįsta su pieštuku ir rašikliu dar gerokai iki mokyklos. Tėvams svarbu atkreipti dėmesį, kad vaikas teisingai laikytų pieštuką ir kitus rašymo reikmenis. Kadangi, mokykloje tai ištaisyti bus kur kas sunkiau. Geriau naudoti patogius rašiklius ir pieštukus – ne per daug storus ar plonus, kad vaiko rankytės galėtų patogiai juos paimti ir išlaikyti.

Kada jūs mokinsite vaiką rašyti, jo neskubinkite ir nebarkite už klaidas. Priešingu atveju jis išgyvena stresą, per daug skuba ir gali praleisti raides bei skiemenis. Geriau sukurkite komfortabilią atmosferą. Diktavimas turi būti lėtas, o balses, diktuojant, truputį ištęskite, tokiu būdu vaikas suspėja išgirsti visus garsus. O spartumą rašymo ir diktavimo suvokimo, galima atidirbti vėliau. Būtinai paskatinkite ir pagirkite vaiką už pasiekimus.

Vaikams, kurie mokinasi rašyti, dabar egzistuoja nemažas pasirinkimas įvairių pagalbinių priemonių: žaidimų, spalvinimo knygelių, knygų ir dailyraščių. Parinkite vaikui ką nors iš tų priemonių, atsižvelgdami į jo interesus. O dar geriau, leiskite pasirinkti pačiam. Svarbu, kad viskas, ko vaikas mokosi, jį domintų ir jam patiktų.

(Apsilankyta 177 viso, 1 šiandien)