Vaikiškos kėdutės automobilyje

Jau keletą metų galioja įstatymai, nurodantys vaikus automobilyje vežti tik jiems pritaikytose kėdutėse. Nepaisant to, dar pasitaiko tėvų vežančių vaikus be jų, o dar dažniau kėdutės būna nepritaikytos konkretaus vaiko poreikiams. Ką reikėtų žinoti?

Vaikas ir saugumas. Žinotina, kad automobilio kėdutės yra privalomos visiems vaikams iki 135 cm. ūgio. Tačiau ligi šiol mamytės ir tėveliai kėdutes nuperka tik patiems mažiausiems, vėliau, jiems ūgtelėjus, naudoja suaugusiųjų saugos diržus. Atkreipiame dėmesį, kad, pavyzdžiui, trejų metų vaikas jiems per mažas. Tokį vaiką automobilyje prisegus suaugusiųjų saugos diržu, jis tiesiog verš kaklą ir pilviuką. Įvykus eismo įvykiui tai labai pavojinga, nes gali suspausti mažylio kaklą, sužaloti jį bei vidaus organus. Kadangi vaikai auga labai nevienodai, sunku pasakyti, iki kokio amžiaus reikės automobilio kėdutės. 135 cm ūgio gali būti ir aštuonerių metų vaikai ir dar vyresni berniukai bei mergaitės. Būtent dėl šios priežasties nėra įstatymuose nurodyta vaikų amžiaus, o tik ūgis.

vaikas automobilio kedute

Renkantis automobilio kėdutę, kelių saugos specialistai pataria atkreipti dėmesį į gaminio sertifikatą. Tinkama vaikų automobilinė saugos priemonė yra ta, kuri atitinka tris svarbiausius kriterijus: standartą, žymimą ECE R44/03 ar R44/04. Jeigu perkant jo nėra nurodyta, vadinasi, kėdutė nesertifikuota ir netinkama.

Saugos specialistai pataria mamoms naują kėdutę pirkti tuomet, kai vaiko galva išauga atlošą. Pritvirtinta ji iš vietos gali pajudėti 2-3 cm, o jeigu yra nestabili, vadinasi, neatlieka apsaugos funkcijos. Kėdutėje prisegus vaiką diržais, jie turi būti taip įtempti, kad tarp diržo ir vaiko kūno tilptų du pirštai. Kol vaikas užauga, vidutiniškai prireikia trijų kėdučių: pirmoji skirta kūdikiams, antroji – maždaug nuo metų iki 5 metų amžiaus vaikams. Trečiąją rekomenduoja pirkti tokią, kad vaikui paaugus būtų galima nuimti jos nugarėlę.

Automobilio kėdučių grupės: 0 – nuo gimimo iki 10 kg; 0 plius – nuo gimimo iki 13 kg; 1 – tinkama 9-18 kg vaikams; 2 – skirta 15 -36 kg vaikams; 3 – skirta 22 – 36 kg vaikams. Šiai grupei priskiriamos ir nestabilios kėdutės – paaukštinimai.

Dažnai skubama vaiką sodinti ant sėdynės, mat, nenorima vargintis. Kelių saugos specialistai ir gydytojai yra vieningi: kėdutė saugesnė ir patogesnė. Ji turi nugaros, galvos atramą bei šoninių smūgių apsaugas, todėl kuo ilgiau joje vaikas sėdės, tuo geriau. Rekomenduojama, kad net ir septynerių metų vaikas turėtų važiuoti kėdutėje. Paaukštinimas pakelia vaiką iki reikiamo aukščio, kad automobilio saugos diržai juostų jį taisyklingai – per petį ir dubens kaulus. Tai apsaugo jį nuo nereikalingų traumų ne tik smūgio, bet ir netikėto stabdymo metu. Jeigu vaikas išauga kėdutės atlošą arba į ją nebetelpa pečiai, tada tinka paaukštinimas.

Paaukštinimai taip pat turi atitikti standartus ir turėti tai patvirtinantį lipduką. Kėdučių kainos irgi labai skiriasi, tačiau kad ir kaip būtų, tenka pripažinti, kad brangesnės yra patogesnės. Taip, yra ir pigesnių, atitinkančių standartus, bet jos neretai būna kietesnės, atlošiukai be šoninių apsaugų.

Dar vienas svarbus klausimas, kamuojantis mamas: kurioje vietoje saugiausia tvirtinti paaugusio vaiko kėdutę? Visada yra saugiausia tvirtinti automobilio kėdutę ant galinės sėdynės, per vidurį. Mokslininkai yra įrodę, kad vaikas yra maždaug 16 proc. saugesnis, kai važiuoja gale, o ne priekyje. Jei ant galinės sėdynės, per vidurį, nėra galimybių tvirtinti kėdutę, tuomet saugiau tvirtinti ant galinės sėdynės vairuotojo pusėje.

Vis dar yra mamų, manančių, kad jos glėbys yra pati saugiausia vieta nelaimės atveju. Tačiau mokslininkai teigia, kad smūgio metu vaiko svoris padidėja 20-50 kartų, tad net kūdikis, sveriantis 6 kilogramus, tampa neišlaikomas. Visa tai įvyksta per kelias sekundes. Beje, nepatartina salone vežiotis daug ir sunkių daiktų, nes patyrus eismo įvykį viskas, kas nepritvirtinta, lekia iš vietų ir gali traumuoti žmones.

Taip pat kelių saugos specialistai primena, kad vežti vaikučius 0 ir 0 plius kėdutėse nugara į kelią, jeigu oro pagalvės neišjungtos arba nėra išjungimo galimybės, draudžiama. Eismo įvykio metu tai gali uždusinti mažylį.

Vaikas ir sveikata. Nors pagrindinis motyvas vaikutį vežtis kėdutėje yra saugumas, tačiau mamos neturėtų pamiršti vaiko sveikatos, ypač tai aktualu, jeigu jūs esate daug keliaujanti šeima. Įsigyjant kėdutę ( kaip, beje, ir jos atsisakant) reikėtų galvoti apie vaiko stuburą. Ilgai sėdint nepritaikytoje, minkštoje automobilio sėdynėje yra didžiulė tikimybė pakenkti mažylio besivystančiam stuburui. Gydytojai teigia, kad pasitaiko netgi stuburo išvaržos atvejų. Kuo mažesnis vaikas, tuo didesnis pavojus, kadangi kaulai formuojasi iki šešerių metų. Kitas žinotinas aspektas – vaiko regėjimas. Mažyliui sėdint netinkamame aukštyje, regėjimo kampas siaurėja ir vargina akis, tai padeda vystytis trumparegystei arba žvairumui. Ypač tai kenkia mažyliams, kurie dėl įvairių priežasčių jau nešioja akinukus.

Tad, pasirūpinkime savo mažaisiais visur, automobilyje taip pat…

(Apsilankyta 438 viso, 1 šiandien)


Similar Posts