Valgyk gerai, miegok ramiai

     Blogu miegu skundžiasi ne retas žmogus. Dėl to gali būti kaltas ne vienas dalykas. Dažnai tai būna netinkamas maistas arba valgis prieš miegą. Teisingas valgymas gali jums padėti ramiai išsimiegoti.

     Ar gerai miegojote praeitą naktį? Jei ne, tuomet yra didelė tikimybė, kad šiandien jūsų produktyvumas yra menkas, stokojate energijos. Mokslininkai nustatė tiesioginį ryšį tarp miego ir valgio kokybės bei kiekybės. Būtinai atkreipkite į tai dėmesį, nes miego stoka ne tik kitą dieną neprideda balų ir geros nuotaikos, bet net gali sukelti tam tikras ligas, išbalansuoti imuninę sistemą, protinę veiklą.

     Sakoma, kad per parą būtina miegoti septynias valandas. Bet toks skaičius labai subjektyvus, mat su amžiumi žmonėms pakanka ir mažiau valandų. O miego ilgis priklauso ir nuo kiekvieno žmogaus individualiai – jei jis miega mažiau valandų, bet jaučiasi gerai, viskas puiku. O kitam gal prireiks ir devynių valandėlių, kad kitą dieną jaustųsi žvalus ir energingas.

Ką galima išbandyti, kad užmigtumėte ir miegotumėte geriau…

  • Prieš miegą išgerkite šiltą stiklinę pieno. Tai nėra vien senos močiučių pasakos. Piene esančios medžiagos iš tiesų skatina jus užmigti.
  • Sukrimskite angliavandenių gausa pasižymintį užkandį ar sumuštinį. Gabalėlis skrebučio ar dubuo kruopų košės gerą valandą prieš miegą bus pats tas. Tai stimuliuoja insulino gamybą.
  • Žolelių arbatos. Ramunėlės, liepžiedžiai, apelsinų žiedai, valerijonai ir iš jų pagaminta arbata bus pats tas prieš miegą. Tokios arbatos jus nuteiks raminančiai.
  • Maistas, kurį galima valgyti likus valandai prieš miegą, ir kuris pagelbės ramiai miegoti yra jogurtas, pienas, sūris, avižinė košė, bananai, paukštiena, kiaušiniai, žemės riešutai, tunas.
  • Išbandykite rutiną. Kaskart prieš miegą darykite tuos pačius dalykus: pamirkite vonioje su atpalaiduojančiomis druskomis, lengvai pasimankštinkite ar išbandykite jogą, pasirąžykite. Galite ir ramiai pasivaikščioti po gryną orą. Jei taip darysite nuolatos kiekvieną dieną ilgą laiką, organizmas supras, kad jau metas ruoštis miegui, tokiu būdu lengviau užmigsite.
  • Jei per dieną nesuvartojote pakankamos normos kalcio, tai gali būti jūsų nemigos priežastis. Tad prieš miegą pasistenkite sukrimsti kokį produktą, pilną kalcio.
  • Jei jus kankina neramių kojų sindromas, neleidžiantis užmigti, jums gali trūkti geležies.
  • Miegamasis neturi būti nei pernelyg šiltas, nei pernelyg šaltas. Būtinai prieš miegą išvėdinkite patalpą ir sureguliuokite kambario temperatūrą.
  • Dar vienas puikus būdas atsipalaiduoti prieš miegą – pasinaudoti levandų aliejumi. Juo galite apšlakstyti savo rūbus, pagalvę ir patalynę. Levandų kvapas veikia raminančiai.
(Apsilankyta 124 viso, 1 šiandien)