Kokį aliejų rinktis?

Vietoj riebalų naudokite prieskonius

Galbūt jums atrodo, kad sviestas bei kiti riebalai būtini valgio skoniui pajusti, tačiau taip nėra. Sveikam maistui nereikia tokių komplimentų. Mėginkite valgius pagardinti žolelėmis, priesko­niais ir kitais pagardais, pavyzdžiui, sultimis ir garstyčiomis.

Naudokite alyvų aliejų

Alyvų aliejuje, kaip ir avokados vaisiuose bei riešutuose, gau­su ypatingos rūšies riebalų, kuriuos vartojant mažėja cholesteri­no kiekis. Dar labiau stebina tai, kad šie produktai mažina kenks­mingą cholesteriną ir neveikia naudingo.

Atsakingai rinkitės aliejų

Sunkioji alyva tinka automobiliui, o žmonėms naudingi leng­vieji aliejai. Jeigu reikia pagardinti salotas arba pagal receptą įpil­ti aliejaus į kitą patiekalą, rinkitės mažiau prisotintą. Štai mažiau­siai ir daugiausiai prisotintų augalinių aliejų sąrašas (pirmiausia pateikiami geriausi, pabaigoje – blogiausi aliejai):

– rapsų,
– saulėgrąžų,
– kukurūzų,
– alyvų,
-sojų,
– žemės riešutų.

(Apsilankyta 68 viso, 1 šiandien)