Ko vengti pieš miegą?

     Sakykite ne popietinei espreso kavai. Bet miegui kenkia ne tik kava, bet ir arbata, stipri juoda ar žalia arbata, arbatos puodelis, išgertas prieš miegą, kaip mėgsta dauguma žmonių. Suvartotas kofeinas jūsų organizmą gali veikti nuo valandos iki keturių, bet jautresni žmonės gali jausti kofeino efektą net iki dvylikos valandų ar daugiau, tad toks žmogus naktį gali sunkiai užmigti ar išvis patirti bemiegę naktį. Kofeinas taip pat sukelia galvos skausmus, gali pakelti kraujospūdį. Bet tai, kad reikia vengti kavos antroje dienos pusėje turbūt žino kiekvienas. Pakalbėkime apie tai, ko dar geriau nedaryti, jei norite saldžiai miegoti:

  • Vėlyvas valgymas, ypatingai, jei gausus, niekaip nesiderina su gera miego kokybe. Pavalgius skrandis išskiria rūgštį, tai sukelia rėmenį, gal net kyla nevirškinimo problemos, atrodo, jog maistas „užsistovi“ skrandyje, sukeldamas nevirškinimo jausmą. Naktį turite ilsėtis ne tik jūs, bet ir jūsų skrandis, juk kokia apkrova organui, kai jūs miegate, o jūsų skrandis ir visas virškinimo traktas turi dirbti. Paskutinį kartą geriausia valgyti likus trims-keturioms valandoms iki miego.
  • Jei norite palaikyti gerą fizinę formą, taip pat nepatartina rimtai sportuoti, likus kelioms valandoms iki miego. Apskritai geriausia sportuoti yra rite, nes tai stimuliuoja smegenų veiklą. Kita vertus, reguliarios treniruotės pagerina kraujo cirkuliaciją ir miego kokybę.
  • Prieš miegą negerkite vitaminų, ypatingai vitamino B, nes jis pasunkins užmigimą.
  • Valgyti prieš miegą likus kelioms valandoms galima, bet nepatartina rinktis daug baltymų turinčio maisto. Jis paveikia smegenis taip, kad naktį galite net prabusti.
  • Taurė raudono vyno prieš miegą padės jums atsipalaiduoti ir lengviau užmigti, bet jei tų taurių bus daugiau, tai padidins cukraus kiekį jūsų kraujyje, dėl to nakties viduryje galite net prabusti.
  • Nikotinas yra stimuliatorius, tad rūkoriai sunkiau užmiega ir kenčia dėl kitų miego sutrikimo problemų.
  • Venkite daug cukraus turinčio maisto, ledų, pyragų, pyragėlių, pyragaičių, sausainių, tortų ir kitų saldumynų. Taip pat nesimėgaukite aštriais patiekalais bei riebiu maistu, tokiu kaip picos, mėsa, riebi žuvis ir kiti riebūs patiekalai. Tokius patiekalus sunku suvirškinti, tai užtrunka ilgą laiką. Maža to, „įjungia“ jūsų smegenis ir jūs galite visiškai nebenorėti miego.
  • Visuomet miego kokybę gerina gerai subalansuota dieta. Na, gal ne dieta, bet tiesiog sveikas gyvenimo būdas. Jei jūsų maisto racionas bus subalansuotas, maistingas, tai net gabalėlis šokolado ar pyragaičio prieš miegą nepakenks.
  • Prieš miegą nepiktnaudžiaukite vaistais nuo skausmo.
  • Jei sunkiai užmiegate, nesigriebkite vaistų. Iš pradžių pasistenkite padėti sau gerdami padedančias užmigti arbatas. Jei tai nepadės, gali būti, jog organizme yra tam tikrų sutrikimų ir gali tekti pasinaudoti medikamentiniu gydymu.
  • Prieš miegą nesiklausykite garsios ir audringos muzikos, ypatingai roko, nežiūrėkite siaubo filmų ar kitokių neigiamų ar jaudinančių dalykų. Geriausia nakčiai pasiklausyti mėgiamos ramios ar meditacinės muzikos, pažiūrėti „lengvą“ filmą. Geriausia, kad miegamajame nebūtų televizoriaus, nes visuomet priimtinau išjungti televizorių ir eiti į kitą kambarį miegoti, kuriame jo nėra.
(Apsilankyta 154 viso, 1 šiandien)