Kaip paskatinti vaikus valgyti vaisius ir daržoves?

Patarimai, kaip elgtis su išrankiaisiais valgytojais

Vaiko supažindinimas su naujais skoniais reiškia visai naujo vaisių pasaulio atvėrimą mažajam ir jo naujų ateities įpročių kūrimą, na, o visų pirma, rūpestį subalansuota mityba. Intensyvaus vystymosi laikotarpiu svarbu, kad vaiko mityba būtų kuo įvairesnė, tad jai paįvairinti puikiai tiks ir vaisių ir daržovių sultys bei glotnučiai.

Vaisiai ir daržovės – mitybos pagrindas!

Daržovių trūkumas yra viena iš pagrindinių klaidų, pastebimų vaikų mityboje. Pasaulio sveikatos organizacija nurodo, kad daržovės yra ypatingai svarbus vitaminų (C, beta karotino, B grupės vitaminų), mineralų (kalio, magnio, kalcio, mangano, vario, cinko, molibdeno) ir celiuliozės šaltinis. Visi šie elementai yra itin svarbūs statant vaikų imunitetą, kovojant su infekcijomis, ir aprūpinant jauną organizmą su reikiamu kiekiu energijos.

Todėl svarbus vaikų švietimas apie vaisių ir daržovių vartojimą bei teisingų mitybos įpročių formavimą. Deja, vaikai dažnai yra linkę pasirinkti tik tuos vaisius ir daržoves, kuriuos jie pažįsta, yra valgę ir mėgsta. Todėl itin sunku įkalbėti juos išbandyti naujus skonius ar konsistencijas. Kaip vaikus paskatinti atsisakyti šių barjerų ir neužauginti išrankaus valgytojo?

vaikas_lekste_sakute_valgis

Patikrinti būdai, kaip paskatinti vaiką valgyti

Vaikų nenorą valgyti tam tikrų produktų lemia daug veiksnių. Todėl sunku pateikti paprastus sprendimus, kaip tai pakeisti, tačiau yra keli pagrindiniai principai, kurie sumažins riziką turėti išrankų maistui vaiką. Patarimais dalijasi klinikos „Dietos sistema“ gydytoja-dietologė Žana Antonova:

  1. Jūs turite nuspręsti, kur ir ką valgys jūsų vaikas, o vaikas gali pasirinkti, kokį kiekį valgys.
  2. Patiekite maistą tyliame kambaryje (be įjungto televizoriaus/kompiuterio), pasodinkite vaiką ant kėdutės ir jam valgant nepertraukite jo dėmesio.
  3. Tarp valgymų išlaikykite 3-4 val. pertrauką, neduokite vaikams užkandždių.
  4. Pasiūlykite vaikams skirtingų produktų ir nepasiduokite, jei iš pradžių jie jų atsisakys: kartais, tam, kad vaikas pradėtų valgyti jam nežinomo skonio produktą ar patiekalą, reikia jo pasiūlyti iki 10 kartų.
  5. Patiekite maistą mažomis porcijomis (pavyzdžiui, vaiko kumščio dydžio).
  6. Jei vaikas išbandė naujų, neragautų produktų – apdovanojite jį (mažam vaikui tiks paskatinimas, o didesniam (jei galite) ir žaisliukas).
  7. Nenaudokite maisto kaip prizo.

mergaite_nenori_valgyti_lekste_valgis

Nebijokite rinktis sultis ar glotnučius

Vaikų supažindinimas su naujais skoniais ir konsistencijomis bei vis didėjančios porcijos gali praturtinti vaikų mitybą svarbiomis maistingomis medžiagomis. Jei vaikai nenori valgyti vaisių ar daržovių, protinga jam ar jai pasiūlyti vaisių ir daržovių sulčių ar glotnučių, nes jie – natūralus vitaminų, organinių rūgščių, celiuliozės ir mikroelementų šaltinis. Tai produktai, mėgstami vaikų, dėl savo konsistencijos, lengvai patiekiamos formos ir įvairių skonių.

Kai kurie tėvai mano, kad sultys ir glotnučiai iš parduotuvių lentynų yra produktai su konservantais ir dažikliais. Tačiau gydytoja-dietologė Ž. Antonova teigia, kad tokios baimės neturi pagrindo:

„Stebiu tėvus, kure nori puoselėti sveiką savo vaikų mitybą, tačiau dėl cukraus ir konservantų baimės neduoda jiems sulčių ir glotnučių. Pagal įstatymus, į visas 100 proc. sultis draudžiama dėti dažiklius, dirbtinius skonius ar saldiklius. Panašiai yra ir su 100 proc. glotnučiais – juose nėra konservantų, cukraus, sirupų ar kitų dirbtinių priedų, tačiau yra vitaminų ir mikroelementų. Skirtingų skonių sultys ir glotnučiai gali būti lengvas ir efektyvus būdas natūraliai papildyti jūsų nevalgiukų mitybą vertingais vaisių ir daržovių elementais. Taip pat jie tiks kai vaikas serga, yra sumažėjęs jo apetitas, dygsta dantukai ar jis neturi tiek dantų, kad galėtų sukramtyti, pavyzdžiui, kietą morkytę ar obuolį“, – sako Ž. Antonova.

Teigiamas tinkamos mitybos poveikis pastebimas po tam tikro laiko. Todėl vaisių ir daržovių pilna mityba vaikui turėtų būti įdiegta dar vaikystėje. Prisiminkite, kad pripratimas prie naujų skonių yra procesas, kuriam įgyvendinti reikia nuolat ragauti naujus produktus.

(Apsilankyta 63 viso, 1 šiandien)


Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *