Vaikų viršsvoris ir jo gydymas

Žmogaus mitybos įpročiai formuojasi ankstyvame amžiuje. Bemaž nuo kūdikystės galima prognozuoti, ar mažylis Vonia viršsvorio Problemų tolimesniame gyvenime. Jei Norite, Kad Jūsų vaikas augtų sveikas ir laimingas – būtinai stebėkite ir, jei reikia, koreguokite JO valgiaraštį.
Tikriausiai ne kartą girdėjote iš draugų ar pažįstamų: oho, koks galiūnas gimė – Aktyvus 4,5 kg! Pamąstykime, ar tai gerai?

Kodėl mažylis dar iki gimimo užaugo toks didelis (kai vidutinis Naujagimio svoris tesiekia 3.200-3.500 g)? Galbūt jo mamos sveikata nėra ideali (JI Turi viršsvorio, pasireiškė cukrinis diabetas ar dar kokia Nors liga)? O gal ji paprasčiausiai nesilaikė taisyklingos mitybos principu, nėštumo metu valge tai, ką norėjo, ir tiek, kiek norėjo?

Deja, viršsvorio problemos apninka ne tik suaugusiuosius, bet ir jūdikius. Kokios nutukimo priežastys Kūdikių Ir kaip Jiems padeti kovoti su viršsvoriu?

Viršsvorio priežastys

Pasirodo, problemos šaknų Reikėtų ieškoti ankstyvame amžiuje ir Visų pirma vaiko charakteryje. Pavyzdžiui, dirbtiniais pieno mišiniais ir mišriai maitinti vaikai dazniau Būna permaitinimi tn krūtimi maitinti Kūdikiai.

Dažnai mamos ir močiutės Tiesiog neatsidžiaugia Savo įdėti

lučiais mažyliais. Na ir kas, Kad vaiko sveikata besirūpinantis pediatras sako, jog 4 mėnesių vaikas, gimęs sverdamas 3.600 g, dabar Turėtų sverti 6 kg? Mažylis valgo gerai, tad 8 kg – juk ne minusas, o pliusas, ar ne?

Tik ar yra čia ko džiaugtis? Juk vis dėlto ne veltui pediatrai Turi įvairiausias nustatytas normas bei papildomo Kūdikio primaitinimo rekomendacijas.

Paskutiniai Šių Taisyklių ir normų nepaisymas Dažniausiai veda prie chroniškų mitybos sutrikimų – distrofijų.

Viena jų – paratrofija – tai chroniškas Kūdikių iki 1 metų mitybos sutrikimas, kai vaiko kūno masė, lyginant su normalia, yra padidėjusi 10 Procentu ir daugiau.

Be abejo, vis dėlto didesnė rizika permaitinti mažylį kyla įvedus primaitinimą.

Kaloringų angliavandenių ir riebalų (košės, cukrus, grietinėlė) ir baltymų (Dažniausiai tai varškė ir jos gaminiai) perteklius lemia Kūno masės didėjimą.

Karvės pienu primaitinamiems kūdikiams Dažnai susidaro ne tik baltymų, bet ir elektrolitų perteklius (BĮ karvės piene net 3 kartus daugiau nei Motinos piene).

Kad iš organizmo pasišalintų druskų perteklius, Būtina gerti daugiau vandens. O tokios mitybos fone besivystantį padidėjusį troškulį dauguma tėvų laiko alkiu, taigi dar labiau Padidina Kūdikio suvartojamo maisto kiekį.

Reguliarus persivalgymas Galiausiai virsta įpročių. Tas pats pasakytina apie prievartinį valgydinimą: “šaukštelis už mamyte, šaukštelis už tėvelį …” Jei vaikas suvalgė jau pakankamai, jo negalima Versti suvalgyti Absoliuciai visko, kas yra lėkštėje.

Maisto perteklius ankstyvame amžiuje – tai faktorius, leidžiantis atsirasti riebalų sabkaupoms organizme. Tuo pačiu padaugėja ir riebalų ląstelių, kurios formuojasi III nėštumo trimestre ir Kūdikio pirmaisiais gyvenimo metais. Nuo maisto pertekliaus Šių riebalų ląstelių susiformuoja 4-5 kartus daugiau nei įprasta norma. Kartą atsiradę organizme jos Gali metų metus laukti tyliai. O kaip tik atsiranda galimybė atidėti riebalų atsargas – ląstelė iškarto įsijungia į šį procesa, kas ir lemia nutukimą.

Kas tai yra nutukimas?

Nutukimas – tai kūno masės padidėjimas Dėl augančio riebalinio audinio 10 Procentu ir daugiau maksimalios ribos, nustatytos Pagal Žmogaus unija ir lytį. Pasak statistikos, TARP ikimokyklinukų yra 5-8 proc. nutukusių mažylių, o TARP mokyklinio amžiaus vaikų – jau 20-22 procentai.

Nutukusių mergaičių esama 2-5 kartus daugiau nei berniukų. Išsivysčiusiose pasaulio šalyse suaugusių žmonių nutukimas siekia 15-20 proc., O kai kuriuose regionuose – net 40 proc. Grynasis 80 proc. suaugusiųjų nutukimo šaknys glūdi ankstyvoje vaikystėje.

Dažniausiai pasitaikantys padidėjusios kūno masės faktoriai:

• Paveldimumas (tarp artimų giminaičių yra nutukusių žmonių);

• Endokrininės sistemos ligos (apie 1 proc. Vaikų);

• Didelis svoris gimimo metu (daugiau nei 4000 g);

• Neracionalus Ankstyvas dirbtinis arba mišrus maitinimas;

• Žemas fizinis aktyvumas;

• Kokybinis ir kiekybinis permaitinimas;

• Vyresniame amžiuje labai išauga Reklamos įtaka vaiko mitybos įpročiams (neigiama poveikį daro įvairaus Greito maisto ir kaloringų užkandžių reklama);

• Stresai ir miego stygius.

Kūno masės pertekliaus pasekmes

1. Kūdikio permaitinimas įsčiose lemia jo viršsvorio didėjimą dar iki gimimo, o pastarasis Padidina gimdymo traumu tikimybę.

2. Nustatytas ryšys TARP padidėjusios kūno masės ir padidėjusio bendrojo sergamumo.

3. Nutukimas vaikystėje Didina nutukimo paauglystėje ir suaugus tikimybę. Tai Savo ruožtu Gali lemti aterosklerozę, sukeliančią Širdies ir Kraujagyslių sistemos LIGAS, hipertoniją, tulžies pūslės akmenligę, nuo insulino priklausomą cukrinį diabetą, Judėjimo ir atramos aparato, kepenų funkcijos, reprodukcinės sistemos sutrikimus.

4. Išauga paauglių psichologinės problemos (Žemas Savo vertės suvokimas, padidėjusi depresijos rizika).

Kaip kovoti su vaikų viršsvoriu

1. Dienpinigiai

Metuku nesulaukusiems kūdikiams savaitę ar dvi neduodama Jokių kaloringų produktu, stabdomas primaitinimas. Vaikas maitinamas tik Motinos pienu arba adaptuotu pieno mišiniu. Po to, jei kūdikis jau yra vyresnis nei 3-4 mėnesiai, palengva vėl pradedama duoti sulčių, Vaisių tyrelių, trinto obuolio.

Kiek vyresniems vaikams, reikia to, kas išvardyta, pasiūloma dar ir Daržovių tyrelės. Šis etapas trunka apie mėnesį. Vėliau įvedami ir amžių atitinkantys primaitinimo produktai, tik parenkamas baltymų kiekis, Kuris Atitinka Kūdikio faktinę masę, o štai kalorijų ir angliavandenių kiekis skiriamas toks, koks Būtų Rekomenduojamas Esant normaliai kūno masei.

Ikimokyklinio ir mokyklinio amžiaus vaikams, Esant I-II laipsnio nutukimui, kalorijų kiekis apribojamas 20-30 Procentu, o III laipsnio nutukimui – 45-50 Procentu.

Iš vaiko raciono išbraukiamos kruopos, miltų, makaronų patiekalai, konditerijos gaminiai, bulvės. Ribojama ir ruginė duona (ne daugiau kaip 100 g per parą), cukrus (10-15 g per dieną), aliejus ir Sviestas (po 10-15 g).

Mėsos, žuvies, pieno produktai Turėtų būti tik neriebūs. Na, o baltymo kiekis Turėtų atitikti norma.

Besilaikantis dietos vaikas Turėtų valgyti ne rečiau kaip 4-5 kartus per dieną. Nerekomenduojama TARP valgymų užkandžiauti.

Tuo pačiu dieta neturėtų Būti pernelyg griežta, priešingu atveju vos pasitaikius progai užkąsti vaikas puls tai daryti net ne Norėdamas valgyti, o iš baimės, Kad Kitos progos nebepasitaikys.

2. Daugiau judesio

Taip pat Svarbu labai kasdienis masažas ir mankšta, vandens procedūros, daug laiko gryname ore.

Ikimokyklinukui ir mokyklinukui efektyviausia Parodyti sava pavyzdžių, Kad sportas yra kur Klas įdomiau nei televizorius ar naujas kompiuterinis žaidimas.

3. Vitaminų terapija

Čia reikia visai nedaug – tik nepamiršti išgerti vaiko amžių atitinkančių vitaminų ir mineralų visaverčius tablete.

4. Gydymas

Padedant vaikui atsikratyti viršsvorio Taip pat gydomos ir Jį lydinčios patologijos (diatezė, anemija, dermatitas, rachitas).

5. Sveika psichika

Jei vaikas Turi Kokių psichologinių Problemų – Labai Svarbu Jį suprasti, skirti jam daugiau demesio.

Paauglystės periodas Turi daugybė ypatumų. Šiuo metu visam organizmui būdingas paspartėjęs augimas ir vystymasis, taip pat padidėjęs nervų sistemos jautrumas, Kuris Turi įtakos vaiko elgesiui.

Tipiški atvejai, kai paauglės mergaitės griebiasi lieknėjimo bet kokiais būdais, suserga anoreksija ir del to joms prireikia netgi psichiatro pagalbos.

Jei jums Sunku rasti savitarpio supratimą su sava vaiku, Kreipkitės į psichologą.

Ir atsiminkite taisyklę paprasta: geriausias kovos su nereikalingais kilogramais būdas – taisyklinga mityba, aktyvus gyvenimo būdas ir pilnavertis miegas.

Savo Skirkite vaikui daugiau demesio, praleiskite su juo daugiau laiko. Tada, jausdamas Jūsų palaikymą, jis jausis geriau ir galbūt išvengs psichologinių problemu, lengviau adaptuosis kolektyve.

(Apsilankyta 311 viso, 1 šiandien)