Stresas ir…

Šiuolaikiniame pasaulyje stresas – bene populiariausia tema. Juolab kad beveik kiekviename žingsnyje susiduriame su stresinėmis situacijomis. Be iš pirmo žvilgsnio įprastų stresinių situacijų, mūsų kūnas reaguoja ir į kitas, apie kurias gal net nepagalvotume, pavyzdžiui:

Stresas ir… peršalimas. Taip taip, būtent jis, mat kūnui peršalimas – didžiulis stresas, kuris galiausiai perduodamas ir mūsų psichinei sistemai. Taigi, šalčiai tikrai nepasitarnauja bendrai gerai savijautai. Gripas ir peršalimas – stresoriai, t.y. stresą sukeliantys faktoriai.

  • Stresas ir… žarnyno ligos. Daugelis žmonių domisi, ar egzistuoja ryšys tarp streso ir žarnyno bei viso virškinamojo trakto ligų? Jei taip, tai kaip tai susiję? Nelaimei, toks ryšys tikrai yra. Ypatingai stresą gali nulemti skrandžio sutrikimai.
     
  • Stresas ir… rūkymo metimas. Mesti rūkyti – tai didžiausia dovana, kurią jūs galite skirti sau ir savo artimiesiems. Kai nustojate rūkyti, jūsų organizmas tiesiog išsilaisvina nuo streso pančių. Tiesa, pats metimo procesas gali būti įtemptas ir keliantis stresą, bet vėliau ne tik jūsų organizmas džiaugtis sveikata, bet ir jūs patys, kai nereiks kasdien leisti pinigų naujam cigarečių pakeliui.
  • Stresas ir… kontracepcija. Bet kam, kas naudoja kontracepciją ar nori sukontroliuoti šeimos pagausėjimą, tai sukelia nemažą stresą. Apie tai verta susimąstyti. Tiesa, ne mažesnis stresorius yra ir nevaisingumas. Tokiais atvejais verta arba šalinti streso objektą arba, jei neįmanoma nieko pakeisti, susitaikyti – susitaikymas kartais atneša ramybę.

Streso poveikis sveikatai yra nediskutuotinas. Nuo jo kenčia ne tik mūsų psichika, bet ir kūnas, kuris, reaguodamas į stresą, siunčia rėmenį, įvairias skrandžio, žarnyno ir virškinamojo trakto problemas. Ilgą laiką streso veikiami žmonės gali susirgti depresija, įjunkti į narkotikus ar alkoholį. Stresas mažina žmogaus sugebėjimą įsiminti informaciją. Atminties susilpnėjimas įvyksta dėl to, kad stresas tiesiogiai veikia smegenų sritį, atsakingą už pažinimą. Seniai žinomas streso poveikis įvairiems kūno organams, tačiau jis neigiamai veikia ir kraują, gali būti net kraujo vėžio priežastis. Vis dėlto ši sritis dar nėra iki galo ištirta.

Daug kalbama apie tai, kas sukelia stresą, tačiau kas jį sumažina? Štai keli patarimai:

  • Užsiiminėkite joga. Pastaraisiais metais joga puikuojasi veiksmingų streso šalinimo „įrankių“ viršūnėje, nes ji sujungia keletą kitų naudingų dalykų, šalinančių stresą. Joga lengva užsiiminėti ir namie, ir sporto salėje, tai nereikalauja ypatingo sportinio inventoriaus. Jei nežinote, kaip užsiimti joga, internete lengvai galima rasti įvairiausių nurodymų ir pamokų. Be jogos, stresui šalinti tinka bet koks kitas sportas ar šiaip mėgiama veikla, net fizinis darbas, nukreipiantis mintis.
  • Stresą galima ir „išvaikščioti“. Tai fantastiška ir visiems prieinama streso nuvijimo priemonė. Geriausia rinktis pasivaikščiojimą miške ar parke, kur daug gryno šviežio oro.

Apskritai, stresą gali nuvyti bet kokia mėgiama veikla. Niekada nepamaišys ir susitikimai, ilgi pokalbiai su draugais, knygos skaitymas, ir šiltos mėtų arbatos puodelis prieš miegą. Stresas niekaip nepadeda organizmui, tad geriau jo vengti, ieškoti harmonijos su savimi ir su aplinka.

(Apsilankyta 84 viso, 1 šiandien)