Riebalai ir riebalų lentelė

Priešingai nei daugelis mano, riebalai nėra “bloga” maistinė medžiaga, jie yra vieni iš pagrindinių organinių medžiagų, įeinančių į visų žmogaus organizmo ląstelių sudėtį. Riebalai gamina didelį kiekį energijos, taip pat padeda įsisavinti riebaluose tirpstančius vitaminus, išlaiko temperatūrą, suteikia mechaninę bei terminę apsaugą.
Pagal kilmę jie gali būti augalinia ir gyvūniniai (gyvuliniai pagal konsistenciją gali būti: aliejiniai, kieti bei panašūs į vašką).
Riebalai turi sudaryti ne daugiau kaip 30 % paros kaloringumo (sveikam žmogui).
Iš jų 70 % turi sudaryti augaliniai riebalai ( juose vyrauja nesočiosios (polinesočios ir/ar mononesočios) riebalų rūgštys, tai daugiausia augaliniai riebalai) ir 30 % gyvūliniai ((juose vyrauja sočiosios riebalų rūgštys,tai daugiausia gyvūniniai riebalai), kuriuose būtų apie 10% sočiųjų riebalų rūgščių.

Lentelė – kai kurių maisto produktų riebalų kiekis:Produktas Riebalų kiekis g/100g produkto
Saulėgrąžų, arachisų, kukurūzų aliejai 99,9
Kulinarinaii riebalai 99,7
Sviestas 82,5
margarinas 82
Majonezas 66-68
Lazdyno riešutai 66,9
Riebi kiauliena 49,3
Žirniai 48,6
Servelatas 40,5
Antiena 38
Bulvių traškučiai 37,1
Liesa kiauliena 33,3
Ungurys 30,5
Olandiškas sūris 30,5
Grietinė 30proc. riebumo 30
Kiti sūriai 14-30
Avokadas 26,4
Pieniškos dešrelės 23,6
Pieniška virta dešra 22,8
Kalakutiena 22
Soja 17,3
Jautiena 16
Aviena 16
Veršiena 14 

(Apsilankyta 362 viso, 1 šiandien)