Pietų paplūdimio dieta

Pietų paplūdimio dieta buvo sukurta Majamyje, Floridoje. Pietų paplūdimio dietą sukūrė gydytojas kardiologas Artūras Adžestonas (Arthur Agatston) savo pacientams.

Pagrindiniai pietų paplūdimio dietos principai
 
 Pietų paplūdimio dieta akcentuoja „gerųjų angliavandenių“ ir „gerųjų riebalų“ vartojimą:
 
  • Pietų paplūdimio dietos kūrėjas yra įsitikinęs, kad nesaikingas „blogųjų angliavandenių“, kurie yra greitai įsisavinami ir turi aukštą glikeminį indeksą neleidžia hormonui insulinui normaliai apdoroti cukrų ir riebalus.
  • Gyvūninių riebalų vartojimas susijęs su širdies ligų paplitimu. Taigi pietų paplūdimio dieta riboja „blogųjų“ riebalų kiekį, ir skatina vietoje to vartoti augalinius riebalus ir žuvies taukus.
  • Patariama valgyti šešis kartus per dieną normaliomis porcijomis: pusryčiai, pietūs, vakarienė, ir trys užkandžiai tarp valgymų.
  • Mitybos principai keičiami visam gyvenimui, stengiantis, kad maistas būtų įvairus, skanus, naudingas.
Pietų paplūdimio dietos etapai

Pietų paplūdimio dieta skirstoma į tris etapus. Visuose etapuose ribojamas gyvūninių riebalų vartojimas, keičiant juos augaliniais riebalais, arba riebalais, turinčiais Omega 3 rūgščių, tai yra, taip vadinamais žuvies taukais.

Angliavandeniai pietų paplūdimio dietos etapuose vartojami taip:
1 etapas. Pirmas pietų paplūdimio dietos etapas trunka dvi savaites.
Jo metu absoliučiai draudžiama valgyti aukštą glikeminį indeksą indeksą turinčius produktus:
  • cukrų
  • saldainius
  • duoną, batoną, bandeles
  • bulves
  • vaisius
  • maistines skaidulas
Valgoma normalaus dydžio porcijomis:
  • liesa mėsa
  • žuvis
  • kiaušiniai
  • neriebus sūris
  • neriebus jogurtas
  • riešutai
  • daržovės (išskyrus bulves)

Anot pietų paplūdimio dietos kūrėjo, per šias dvi savaites kūnas nustos „priešintis insulinui“ ir pradės naudoti savo riebalų atsargas. Dietininkai atsikratys 3-6 kilogramų.

2 etapas. Antras pietų paplūdimio dietos etapas trunka nuo pirmojo etapo pabaigos iki tol, kol lieknėtojas pasieks norimą svorį. Galima valgyti viską, kas buvo leidžiama pirmame etape, be to, į valgiaraštį sugrįžta nedideli kiekiai vaisių bei neskaldytų grūdų produktų. Reikia ir toliau stengtis vartoti žemo glikeminio indekso produktus.

3 etapas. Trečias pietų paplūdimio dietos etapas prasideda pasiekus norimą svorį ir trunka iki gyvenimo pabaigos. Jo metu galima vartoti viską, kas buvo leidžiama pirmame etape, plius kasdien po tris porcijas vaisių bei tris porcijas neapdorotų grūdų produktų. Jei per daug nuolaidžiaujant, vėl ima grįžti antsvoris, grįžtama į pirmąjį etapą.

Kas pietų paplūdimio dietoje laikoma „geraisiais angliavandeniais“

Gerieji angliavandeniai pietų paplūdimio dietoje vartojami antrajame ir trečiajame etapuose. Renkantis, kokius angliavandenius valgyti reikia atkreipti dėmesį ar jie:

  • turtingi maistinėmis skaidulomis arba geraisiais riebalais;
  • turi žemą glikeminį indeksą;
  • virškinami lėtai;
  • vertingesni už savo atitikmenis. (Pavyzdžiui rudieji ryžiai daug vertingesni už baltuosius).

Apskritai, bet kokį angliavandeniais turtingą maistą pietų paplūdimio dietoje siūloma derinti su maistinėmis skaidulomis arba „geraisiais riebalais“, taip lėtinant jų įsisavinimą.

Pietų paplūdimio dietos recepto pavyzdys – keptas baklažanas

Supjaustyti baklažaną į 8 dalis, sudėti ant kepimo skardos odelėmis į apačią. Pašlakstyti alyvuogių aliejumi, druska, prieskoniais, citrinos sultimis. Kepti 10-20 min. Valgyti karštą.

Pietų paplūdimio dietos privalumai
  • Tai ne griežta ir sveikatai kenksminga dieta, o įvairios mitybos gidas visam gyvenimui.
  • Sudėtinių angliavandenių ir augalinių riebalų vartojimo nauda yra mediciniškai patvirtinta.
  • Pietų paplūdimio dietoje patariama valgyti daug ir įvairių daržovių (išskyrus bulves), tai, be abejo, naudinga sveikatai.
Pietų paplūdimio dietos trūkumai
 
Respublikinio mitybos centro patvirtintoje Sveikos mitybos piramidėje angliavandeniai yra pagrindinis maisto produktas.
 

Autorius: www.dietos.lt

(Apsilankyta 237 viso, 1 šiandien)