Optimizmo dieta

Gražus žmogus – besišypsantis žmogus, trykštantis gyvenimo džiaugsmu ir gera nuotaika. Jei norite atrodyti gražios ir laimingos, reikia į pasaulį žvelgti optimistiškai.

Optimizmo dietos principas – į kasdieninį valgiaraštį įtraukti tuos maisto produktus, kurie teikia smegenims didžiausią pasitenkinimą.

Serotoninas, dar vadinamas „laimės hormonu“, biologiškai aktyvi medžiaga, kuri reguliuoja ne tik psichinius procesus, bet ir kai kurias organizmo funkcijas. Serotoninas padeda pajusti pasitenkinimo ir euforijos jausmą bei džiaugsmo emocijas. Badavimas mažina serotonino kiekį smegenyse, o tai sukelia depresinę nuotaiką. Serotoniną organizmas gamina iš amino rūgšties triptofano, kuris yra natūralus antidepresantas.

Vadinasi, į dietinį valgiaraštį, kuris aprūpins džiaugsmu ir laime, reikia įtraukti maisto produktus, kurie yra triptofano šaltiniai: mėsa, žuvis, kalakutiena, bananai. Taip pat reikalingi produktai turtingi angliavandeniais, kurie padeda gamintis serotoninui: makaronai, ryžiai, bulvės ir, žinoma, šokoladas.

Kad mityba būtų subalansuota, į valgiaraštį įtraukite ir produktus, turinčius vitamino C: apelsinai, kiviai, saldieji pipirai, rauginti kopūstai.

Energijos ir gyvenimo džiaugsmo suteiks polinesočiosios riebalų rūgštys omega – 3 ir omega – 6, kurių gausu žuvyse ir kt. jūros gėrybėse, riešutuose ir alyvuogių aliejuje.

Dietos planas – pakelti bendrą organizmo tonusą ir energingumą. Be to, laikantis šios dietos dar ir kelių kilogramų atsikratysite. Valgyti skaniai ir žinoti, kad tai dar ir naudinga sveikatai – malonus jausmas. Be jokio sąžinės graužimo galite mėgautis makaronais ir jūros gėrybėmis. Tačiau atminkite, kad pernelyg didelis kiekis triptofano ir serotonino gali sukelti mieguistumą.

3 dienų dietos planas:

1-oji diena

Pusryčiai: 3 valgomieji šaukštai miusli dribsnių, 1 stiklinė natūralaus jogurto, 1 arbatinis šaukštelis skysto medaus, kava su pienu (be cukraus arba su cukraus pakaitalu).
Užkandžiai:1 obuolys, 2 gabalėliai pieniško šokolado.
Pietūs: ryžių salotos. Jums reikės: 30 g ryžių, šiek tiek raudonųjų pipirų, svogūno, 50 g šampinjonų (4 – 5 vnt.), 1 gabalėlio kumpio, 1 valgomojo šaukšto džiovinto baziliko, šiek tiek druskos, pipirų, kario.
Išvirkite ryžius. Raudonąjį pipirą, svogūną ir šampinjonus smulkiai supjaustykite ir patroškinkite apie 3 min. įpylę 1 valgomąjį šaukštą augalinio aliejaus. Sumaišykite su ryžiais, įdėkite prieskonių, papuoškite žalumynais, užbarstykite supjaustytą kumpį. Valgykite atšaldytą.
Užkandžiai:1 indelis natūralaus jogurto, 1 arbatinis šaukštelis miusli dribsnių, 1 bananas.
Vakarienė: makaronai su lašiša. Jums reikės: 50 g makaronų, 1 nedidelio svogūno, 200 g brokolių, 40 g rūkytos lašišos, augalinio aliejaus, 100 ml (pusė stiklinės) daržovių nuoviro ar sultinio, 1 valgomojo šaukšto grietinės, druskos, pipirų.
Išvirkite makaronus. Svogūną ir brokolius pakepinkite. Bebaigiant kepti, įpilkite daržovių nuovirą ir patroškinkite 5 min. Sudėkite makaronus, prieskonius, grietinę. Papuoškite lašišos gabalėliais.

2-oji diena

Pusryčiai: 1 riekelė duonos, 1 arbatinis šaukštelis sviesto, 30 g (1 valgomasis šaukštas) naminės varškės, 1 valgomasis šaukštas skysto medaus, kava su pienu (be cukraus arba su cukraus pakaitalu).
Užkandžiai: 1 apelsinas, 2 gabalėliai pieniško šokolado.
Pietūs: skumbrės salotos. Jums reikės: salotų gūžės, 100 g rūkytos skumbrės, 1 arbatinio šaukštelio tarkuoto parmezano sūrio, 2 arbatinių šaukštelių vyno acto, 1 valgomojo šaukšto alyvuogių aliejaus, druskos, pipirų, 1 riekelės ruginės duonos.
Salotas nuplaukite ir supjaustykite. Užpilkite padažu: alyvuogių aliejus, vyno actas, druska, pipirai. Papuoškite susmulkintais skumbrės gabalėliais, apibarstykite sūriu.
Užkandžiai: 1 stiklinė vaisinio jogurto, 1 traškus duoniukas.
Vakarienė: bulvių apkepas. Jums reikės: 200 g bulvių (1 – 3 vnt.), 200 g morkų (2 – 4 vnt.), 1 svogūno, 70 ml (5 valgomieji šaukštai) daržovių nuoviro ar sultinio, 2 valgomųjų šaukštų grietinės, druskos, pipirų, muskato riešutų.
Bulves, morkas ir svogūną nuvalykite ir supjaustykite. Sudėkite daržoves į įkaitusį puodą, užpilkite daržovių nuoviru ar sultiniu, sudėkite grietinę. Įberkite prieskonių. Kepkite apie 40 min. 180 laipsnių temperatūroje.

3-oji diena

Pusryčiai: 125 g naminės varškės, 1 arbatinis šaukštelis citrinos sulčių, 1 arbatinis šaukštelis skysto medaus, 150 g šviežių arba šaldytų vaisių (pvz., vynuogių, mėlynių, mandarinų ar nektarinų), kava su pienu (be cukraus arba su cukraus pakaitalu).
Užkandžiai: 1 stiklinė (200 ml) pomidorų sulčių, 1 traškus duoniukas.
Pietūs: raugintų kopūstų salotos. Jums reikės: 100 g raugintų kopūstų, 2 pomidorų, 1 nedidelio svogūno, raudonojo pipiro, 1 arbatinio šaukštelio alyvuogių aliejaus, 1 valgomojo šaukšto citrinos sulčių, 1 arbatinio šaukštelio garstyčių, druskos, pipirų, įvairių žalumynų, 2 riekelių duonos.
Supjaustykite pomidorus, svogūną, raudonąjį pipirą. Sumaišykite juos su kopūstais ir žalumynais. Užpilkite padažu: alyvuogių aliejus, citrinos sultys, garstyčios, prieskoniai. Valgykite su duona.
Užkandžiai: 1 bananas.
Vakarienė: spagečiai su padažu. Jums reikės: 50 g ilgų makaronų – spagečių, įvairių žalumynų, 1 valgomojo šaukšto smulkintų graikiškų riešutų, 1 valgomojo šaukšto augalinio aliejaus, 1 valgomojo šaukšto tarkuoto parmezano sūrio, pipirų.
Makaronus išvirkite. Sumaišykite smulkintus graikiškus riešutus, žalumynus, augalinį aliejų ir sūrį. Sudėkite spagečius, įberkite prieskonių.

Ši optimizmo dieta turtinga baltymais, sudėtiniais angliavandeniais, vitaminais B1, B2 ir B6, magniu. Per dieną jus suvartosite apie 1200 kalorijų.

Jei jus apniko liūdesys ir kankina bloga nuotaika, suvalgykite ruginės duonos riekelę, porą gabalėlių šokolado ar apelsiną. Nuotaiką pakelti taip pat padės linksma muzika, kvapai (kvepalai, eteriniai aliejai ir pan.), svajonės ar malonūs prisiminimai.

Autorius: www.edieta.mama.lt

(Apsilankyta 76 viso, 1 šiandien)