Keletas mitų apie sveikatą ir dietas

„Nežinau, ką užsisakyti“ – sako draugė per pietus kavinėje. „Aš žinau“, atsakau ir „skenuoju“ meniu – „Viskas atrodo fantastiškai“. „Taip, bet viskas tau yra netinkama“, užprotestuoja ji, beveik puldama į ašaras, „Veršienos aš tikrai nevalgysiu – raudona mėsa skatina vėžio atsiradimą. O baklažanas su parmezanu – sūris turi daug riebalų, kurie kelia cholesterolį. Ir duonos paplotėliai – galima susirgti diabetu. Aš nieko negaliu valgyti, nors esu labai alkana“. Su panašiomis baimėmis turbūt susiduria ne vienas žmogus, sergintis savo sveikatą. Ne proteinui, nei riebalams, ne angliavandeniams. Kas lieka? Iš tiesų lieka labai daug, mat nenaudingi ar „blogi“ jums produktai nėra blogi apskritai. Tai reiškia, kad galima valgyti viską, tik mažomis porcijomis. Norint išsaugoti sveikatą ir gal net atsikratyti kelių kilogramų, pakanka subalansuoti mitybą ir protingai pasirinkti dar keletą dalykų. Kadangi maistas yra tapęs tokia opi tema, apie tai ima suktis legendos, neatitinkančios realybės. Tad atsipalaiduokite ir mėgaukitės maistu – štai keletas klaidingų mitų:

  • Per daug proteinų nualins jūsų inkstus. Realybė yra kitokia: proteinai padeda deginti riebalus, skatina raumenų augimą ir visiškai nesikėsina į jūsų inkstus. Proteinai padės tik moterims, norinčioms numesti nepageidaujamus kilogramus, tiek vyrams, norintiems užsiauginti raumenukų.
  • Raudona mėsa skatina vėžio atsiradimą. Sveika turguje iš bobutės ar kaime pirkta mėsyte dar nė vieno nenužudė. O jei ji dar kepama be riebalų grilyje, tuomet visai gerai. Vėžio riziką ir cholesterolio kiekį kraujyje didina ne sveika, be priedų mėsa, o visi ne iš pačių sveikiausių medžiagų pagaminti riebalai, kuriuose kepame mėsą. Parduotuvėse pirkta mėsa taip pat gali būti su netinkamais priedais.
  • Dietinis gazuotas gėrimas yra daug geriau jūsų organizmui. Bet kokie gazuoti gėrimai yra blogai. Beje, toks neva dietinis gėrimas tik dar labiau paskatins jūsų svorio augimą. Vien dėl to, kad tokiame gėrime yra mažiau kalorijų, dar nereiškia, kad nuo jų nestorėjama. Maža to, mokslininkai ištyrė, jog žmonės, geriantys „dietinius“ gėrimus, daug dažniau suserga diabetu nei tie, kurie renkasi ne dietinius gazuotus gėrimus. Geriausia vengti visų gazuotų ar negazuotų gėrimų, net ir vaisvandenių ar sulčių.
  • Sausi pusryčiai padės atsikratyti kelių kilogramų. Sausi užkandžiai, sausučiai, ypatingai valgomi ryte, tik padės jums priaugti dar keletą papilomų kilogramų. Valgydami sausus pusryčius jūs neteksite energijos, būsite alkani, o būtent šis jausmas ir išbalansuoja visą organizmą, jis sutrinka, išsigąsta, galvodamas, jog prasidės badas, ir ima dar labiau kaupti visą į jį patekusį maistą. Kokie yra tobuli pusryčiai? Kiaušiniai, kumpis, jogurtas, varškė, daržovės ar vaisiai. Nereikia prisibijoti ir tokio „pusrytinio“ derinio: kiaušinienė su kumpiu ir skrebutis. Tokia dienos pradžia geriausia, mat su maistu gausite visų reikiamų medžiagų: proteinų, skaidulų, baltymų. Blogiausi pusryčiai? Vafliai, blynai su sirupu ir kiti saldumynai. Toks cukraus kiekis panardins jūsų organizmą į maisto komą mažiausiai iki dešimtos valandos ryto.
  • Per daug druskos pakelia kraujo spaudimą. Galbūt, bet per mažai kalio taip pat pakelia kraujo spaudimą. Daugelis mokslininkų sutaria, jog sveikam žmogui nėra reikalo ypatingai saugotis druskos. Bet visi juk žinoma, jog saikas – geriausias vaistas nuo visų ligų.
(Apsilankyta 75 viso, 1 šiandien)