Kaip padėti vaikui suplanuoti savo veiklą
Mes sakome: svarbu išugdyti savarankiškumą bei atsakomybės jausmą vaike. Vaikas – savo veiklos subjektas. Darbas su vaikais turi vykti atsižvelgiant į individualų vaiko aktyvumą. Tuo tarpu dar pasitaiko atvejų, kuomet už vaiką viskas yra nusprendžiama, sudėliojama ir suorganizuojama, t.y. kiekviena jo veiklos minutė. Tuo tarpu kai net 2 – 3 metų vaikas garsiai kalba, tvirtina ir reikalauja: „AŠ PATS!“.
Tvirtai žinokite, kad vaikas turi kompetenciją, kurią teisėtai gavo gimdamas žmogumi: veikti, judėti, bendrauti, įsitraukti į grupes ir išeiti iš jų, žaisti. Tai jo teisė. Tačiau, kad ši teisė nevirstų anarchija ir betvarke, ne tik galima, bet ir reikia vaikui padėti suplanuoti savo veiklą.
Nustatykite privalomą (visų pirma sau) laiką, kuomet jūs, kartu planuojate visą dieną arba tik laiką po pietų. Pavyzdžiui, tai gali būti rytas (džiaugsmingas pasikalbėjimo metas) po pusryčių.
Trumpai papasakokite vaikui, ką jūs jam siūlote: „Šiandien skaitysime knygutę, o vėliau mokinsimės lipdyti“. Tai pirmas žingsnis. Sekantis ir daugelis kitų: „Pagalvok, kuo tu šiandien norėtum užsiimti“.
Palaikykite vaiką jo pasirinkimuose. Svarbiausia, kad vaike susiformuotu supratimas ir pavyzdys, kaip reikia planuoti. Klauskite jį apie rezultatą, pasiekimus ir nesėkmes. Ar į planavimą verta įtraukti visus šeimos narius, priklausys nuo to ką jūs ruošiatės daryti.