Jogos etiketas prie stalo

Visų taisyklių tikslas – geras virškinimas Ajurveda teigia, kad tai kaip valgome nemažiau svarbu nei ką valgome. Valgymo papročiai Indijos filosofijoje skirti tam, kad palaikyti pusiausvyrą ir užtikrinti puikų virškinimą, kurio dėka sukuriamas Odžas. Odžas yra tobulai suvirškinto maisto rezultatas. Odžas – tai pozityvi, maitinanti energija, stimuliuojanti žmogaus imuninę, nervų, endokrininę ir psichologinę sistemas. Odžas priešingybė yra Ama. Blogas virškinimas sukuria Amą (toksinus, kurie susidaro kūne dėl netinkamo virškinimo ir disbalanso).

Prieš pradėdami valgyti nuraminkite savo kūną ir protą.
–   Prieš valgį nusiplaukite rankas ir pėdas.
–   Pradėkite valgį palaiminimu (malda).
–   Nevalgykite jei esate prislėgtas.
–   Valgydami venkite užsigerti šaltu kaip ledas vandeniu. Gurkšnokite šiltą ar kambario temperatūros vandenį. Šaltas vanduo apsunkina skrandžio darbą, nes virškinimui reikalinga šiluma.
–   Jei tik įmanoma valgykite šviežiai pagamintą maistą.
–   Didžiąją patiekto maisto dalį turi sudaryti virtas maistas, šalia kurio valgomos nedidelės porcijos nevirtų salotų iš lengvai virškinamų morkų, agurkų, šviesiai žalių žalumynų. Maistas, pagamintas lėtai verdant, yra lengviau virškinamas ir išlaiko maistines medžiagas, o jo skonis puikus.
–   Valgydami venkite gerti pieną. Pienas yra sunkiai virškinamas, todėl geriausia jį gerti atskirai, prieš tai pašildžius, kad būtų geriau suvirškintas (mūsų receptų rubrikoje yra daugiau šio puikaus maisto produkto naudojimo patarimų ir receptų) . Geriausia pieną gerti šiltą ir vakare prieš miegą, kadangi kalcis lengviau įsavinamas gulimoje padėtyje.
–   Gerai sukramtykite maistą. Mėgaukitės jo aromatu, skoniu, sandara ir spalva. Žiūrėkite į valgymą kaip į šventę.
–   Valgykite tylėdami arba maloniai kalbėdamiesi
–   Suvalgykite saikingą porciją. Virškinimo palengvinimui 1/4 skrandžio turėtų likti tuščias.
–   Pavalgę truputį pailsėkite, pasimėgaukite geru lengvu pokalbiu ar atpalaiduojančia muzika. Jei popiečio metu ilsitės gulėdami, atsigulkite ar susirangykite ant kairio šono tam, kad gerai suvirškinti maistą. Po vakarienės neikite ilsėtis, o geriau trumpai pasivaikščiokite.

(Apsilankyta 156 viso, 1 šiandien)