Dėl skaudamos nugaros kalta kėdė

Nugaros skausmai ir taisyklinga sėdėsena tiesiogiai susiję. Labai svarbu sėdint nesusmukti kėdėje, bet išlaikyti natūralų „S” formos nugaros išlinkimą.

Patogi kėdė ypač reikalinga darbe, todėl biuro kėdė turi būti reguliuojama ir lengvai pritaikoma prie žmogaus ūgio ir kitų baldų.

Yra kėdžių su specialia atrama keliams, ant jų pusiau sėdima, pusiau klūpoma, o nugara taisyklingai išlinkusi. Tuomet kūno svoris tolygiai paskirstomas tarp kelių ir sėdmenų.

Taip pat, labai svarbu taisyklingai sėdėti automobilyje, ypač kai ilgą laiką tenka vairuoti nekeičiant padėties. Automobilio sėdynė turėtų būti tvirta, paremti juosmens sritį, sureguliuota taip, kad vairuotojas galėtų sėdėti tiesiai, neįtempęs rankų, patogiai jas ištiesęs vairo atžvilgiu. Jei nuo ilgo sėdėjimo paskausta nugarą, galima naudoti specialią pagalvėlę.

Patarimas: jei tenka ilgai sėdėti, kuo dažniau keiskite kūno padėtį. Dirbdami sėdimą darbą, darykite pertraukėles, pasivaikščiokite ištiesta nugara.

Kiekvienam žmogui kėdė turi būti parenkama pagal individualius poreikius, sveikatos nusiskundimus, fiziologinius ir anatominius ypatumus ir pan.

Augančiam vaikui būtina atitaikyti kėdės ir stalo aukštį: stalas turi būti tokio aukščio, kad, padėjus ant jo sulenktas per alkūnes rankas, pečiai nepakiltų. Nugara turi būti tiesi, svoris tolygiai pasiskirstęs ant abiejų sėdmenų, kojos per kelius ir čiurnos sąnarius sulenktos 90o kampu. Kojoms nesiekiant grindų, po jomis reikia padėti suoliuką (dėžutę). Taisyklingą laikyseną, sėdint prie rašomojo stalo, padeda išlaikyti ir specialios nugaros pagalvėlės.

Nugaros pagalvėlės – specialios ortopedinės arba juosmens atramos, pritaikytos prie stuburo išlinkimo, natūraliai atpalaiduoja įtemptus raumenis ir sumažina nugaros spaudimą. Dėl savo formos pagalvėlė stumia dubenį į priekį – taip nugara automatiškai verčiama išsitiesti.

Ilgai sėdint, nuo nugaros skausmo apsaugo ir kaklo pagalvėlės. Kelionėje jos patarnauja kaip galvos ir pečių juostos atrama.

Sėdėjimo pagalvėlės tolygiai paskirsto svorį po visą sėdimąjį paviršių ir mažina diskomfortą. Tokią pagalvėlę galima dėti ant bet kokios kėdės.

Prie kompiuterio – kol dar nebuvo paplitę kompiuteriai (iki 1981 m.), negalavimai, kuriuos sukelia statinė įtampa bei rutininiai judesiai, sudarė tik apie 18 proc. visų profesinių ligų. 1990 m. šis skaičius pasiekė 56 proc.

Kompiuterio ekrano, kitaip nei knygos, negalima kilnoti, stumdyti iš vietos į vietą; žmogus priverstas sėdėti viena, lyg ir įprasta, tačiau sveikatai žalinga poza.

Dirbama paprastai viena statiška poza. Sėdintis žmogus patiria susijusį su kūno padėtimi mechaninį krūvį, kai būtina tik fizinė įtampa, o ne raumenų darbas. Kai raumenys įtempti, o ne dirba, į audinius patenka kraujas, kuriame mažai deguonies, todėl pavargstama daug greičiau nei dirbant judrų darbą.

Dirbdami su kompiuteriu, klaviatūrą pasidėkite alkūnių aukštyje, pėdos turi stabiliai remtis į grindis. Kėdės atrama turėtų paremti juosmenį. Tarp kėdės ir nugaros galima pasikišti specialią ortopedinę pagalvėlę. Dilbiai turėtų būti maždaug stalo aukštyje, alkūnės – pečių plotyje.

Kaip išsirinkti kėdę? – kėdę reikia matuotis kaip drabužį. Atsisėdus ant kėdės, jos sėdimoji dalis turi būti bent 2 cm platesnė negu klubai ir šlaunys, ne per ilga (38-43 cm), kitaip ji remsis į pakinklius arba neleis gerai atremti juosmens. Daugumos ergonomiškų kėdžių sėdynės pasvirusios. Sėdynė turi būti ne per minkšta ir ne per daug įgaubta, tokia, kad būtų galima lengvai keisti padėtį, taip pat pakankamai gili, kad prilaikytų klubus. Geriau, kai priekinė kėdės briauna suapvalinta ir nespaudžia kojų.

Namams nerekomenduojama rinktis pernelyg minkštų sėdimųjų baldų. Susmukus į minkštasuolį, nenatūraliai išsigaubia juosmens slanksteliai ir dubuo, todėl stipriai apkraunami apatinės liemens dalies sąnariai, diskai ir raumenys.

(Apsilankyta 337 viso, 1 šiandien)