Baimės akys didelės

     Kiekvienas turime baimių: vieni žmonės bijo „elementarių“ dalykų – vorų, gyvačių, aukščio, kiti – neišvengiamų, pavyzdžiui, mirties, treti baidosi nematomų – mikrobų, todėl nepamatuotai dažnai plauna rankas. Baimių būna pačių keisčiausių, kokias net sunku įsivaizduoti. Kita vertus, baimė – tai gyvenimo mums duota dovana, mat be baimės žmogus pasiryžtų nutrūktgalviškiausiems dalykams ir dėl to žūtų. Baimės „genas“ mumyse ne šiaip sau – jis padeda išlikti visai žmonijai.

     Stipriausia – mirties baimė. Žmogui sunku suvokti, kaip bus, kai jo nebebus, tačiau mirtis yra tokia pat „natūrali“, kaip ir gyvenimas, su tuo reikia tiesiog susitaikyti ir priimti kaip gyvenimo dalį, juk visi dalykai turi pabaigą – kokios lenktynės be apvainikuojančio finišo. Dažniausiai pasitaikanti baimė – aukščio, moterys dažnai bijo voragyvių, gyvačių ar varlių, sliekų. Baimė „netrukdo“, jei ji pasireiškia ne nuolatos, o tik tam tikromis aplinkybėmis. Kitas dalykas, jei baimė kamuoja nuolat, net be priežasties. Bet priežastis visuomet yra, tik ji slypi daug giliau mūsų psichikoje. Kai baimė jau kamuoja nepamatuotai, metas susirūpinti, gal ne viską padariau, kad būčiau laimingas, o gal čia vaikystės palikimas ir traumos.

     Psichologai pataria, kad geriausias būdas bandyti „išsigydyti“ nuo baimių – susidurti su jomis kaktomuša ir pažvelgti tiesiai į akis. Baimė – kaip erzinantys giminaičiai: tu negali jų amžiais vengti, o ignoravimas neprivers jų nuo tavęs pasitraukti. Pačią netinkamiausią dieną ar momentą baimė pasibels į duris ir paprašys paskolinti druskos. Tad geriausia iš anksto išsiaiškinti, kodėl jumyse slypi vidiniai demonai, kol jie neužvaldė visos sąmonės. Geriausias ginklas, kovojantis su psichologinėm problemom, – humoras. Štai keli patarimai:

  • Rėkite ant jų. Kai jaučiate baimę, apimančią visą kūną, imkite rėkti ant jos, kad grįžtų iš kur atėjusi.
  • Juokitės iš jų. Tai taip pat labai geras būdas. Pradėkite nuo paprasto „cha“.
  • Pasikalbėkite apie savo baimes. Juk didžiausios baimės aplanko, kai esate vienas ir nepasiruošęs. Verčiau pasikalbėkite su draugu, nei įsipilkite taurę vyno.
  • Išgąsdinkite ir išvaikykite savo baimes. Nutaisykite baisią miną ir gąsdinkite, kol pasitrauks.
  • Aprenkite jas. Turbūt žinote būdą, kai koks žmogus jus erzina, užmaukšlinkite jam ant galvos nematomą stiklainį. Kas sakė, kad nematomais rūbais negalima aprengti nematomų baimių. Suteikite savo baimei formą bei pavidalą ir aprenkite ją juokingais apdarais. Tai sukels jums juoką.
  • Uždėkite joms pakinktus. Jei jūs kontroliuojate savo baimes, neverta apie jas nė galvoti.
  • Įkvėpkite save. Grožėkitės gamta, medituokite, šypsokitės – geros emocijos atbaido neigiamas.
  • Pasidomėkite savo baimėmis. Mus dažnai gąsdina nežinomybė. Tad pirmyn į interneto platybes. Jums palengvės, kai pamatysite, jog labai daug žmonių kenčia nuo panašių baimių. Lankykitės forumuose, dalinkitės savo patirtimi. Gal ir patys rasite reikiamos informacijos, kaip kovoti.
  • Įbauginkite baimes. Įbauginti galima tik silpnesnį už save, o juk jūs ir esate žymiai stipresnis. Jūs didesnis už savo baimes, tad neleiskite joms pamiršti, kad jas stebite.
  • Paleiskite jas. Pasakykite joms, kad jums buvo smagu, bet nenorite, kad jos daugiau grįžtų.
(Apsilankyta 140 viso, 1 šiandien)