Ar valgyti mėsą?

Nutarę valgyti liesą jautieną, imkite nugarinę ir šlauninę, filė, išpjovą. Liesiausia – apatinės galvijų kojų dalies mėsa. Iš kiaulienos rinkitės filė arba kumpį.

Britų medicinos žurnalo duomenimis, galima valgyti truputį mėsos, tačiau prieš vartojimą būtina pašalinti visus riebalus. Vi­sai normalus riebalų kiekis – 27 proc. Tai daug mažiau negu 40 proc, kurių paprastai būna daugumos žmonių maiste.

Mėsos suvalgysite mažiau, jeigu ją gaminsite mažesnėmis por­cijomis. Mėsą supjaustykite arba sukapokite mažais gabalėliais įdėkite į kitus patiekalus, kad ji būtų tik vidinis produktas.  Cholesterolio kiekiui sumažinti,  sumažinkite mėsos kiekį .Kasdien sugraužiant po dvi mor­kas.

Rekomenduojama per dieną suvalgyti ne daugiau kaip 6 uncijas (170 g) mėsos. Lengviausia pasiekti šį rezultatą, pradėjus nuo pusryčių. Kai įprasite, stenkitės mažiau mėsos suvalgyti per pietus.

Anglijos mokslininkai išmatavo daugiau kaip 3 tūkst. žmonių cholesterolio kiekį ir nustatė, kad tiems, kurie valgė mėsą, cho­lesterolio buvo daugiausia. Vegetarų bei tų, kurie nevalgė mėsos ir rinkosi žuvį, cholesterilio kiekis buvo daug mažesnis, o mažiau­sias pasirodė esąs tų griežtų vegetarų, kurie nevalgė nei mėsos, nei pieno produktų, nei kiaušinių.

Mokslininkai teigia, kad, sprendžiant pagal skirtingą choleste­rolio kiekį, vainikinių širdies arterijų liga vegetarai suserga 24 proc.y o griežti vegetarai – 57 proc, rečiau negu žmones, valgan­tys mėsą.

Vegetarų kraujospūdis bei cholesterino kiekis dažniausiai bū­na mažesnis. Daugeliui atrodė, jog abu šie skirtumai atsiranda dėl to, kad nevalgoma mėsos. Tačiau, kaip nustatyta eksperimen­tais, dieta, kurioje nedaug riebalų bei cholesterino, galima pa­aiškinti tik nedidelį cholesterino kiekį vegetarų kraujuje. O krau­jospūdžio sumažėjimą lemia mineralinės medžiagos – kalis, kal­cis ir magnis, kurių gausu vegetarų dietą sudarančiuose vaisiuo­se bei daržovėse.

(Apsilankyta 64 viso, 1 šiandien)