Akys ir kompiuteris

Pasirodo, ne kas kitas, o būtent kompiuteris yra didžiausias akių priešas. Turbūt būtų sunku rasti jo „vartotoją”, kuris nesiskundžia akių skausmu, paraudimu, jausmu, kad į jas pripilta smėlio ar regėjimo susilpnėjimu. Tai įprasta… Kai kas šiuos erzinančius požymius pajunta dar nesulaukęs pietų, o į darbo dienos pabaigą – beveik visi… Akių nuovargį ir sausumą bei paraudimą sukelia ilgas žiūrėjimas į vieną tašką: tuomet pertempiamas akies raumuo, kuris judina lęšiuką. Jis turėtų elastingą lęšiuką tai ištempti, tai sutraukti, priklausomai nuo to, artyn, ar tolyn žiūrime. Tačiau ilgai spoksant tokiu pat atstumu vienodai įsitempęs raumuo pervargsta ir ima spazmuoti. Dėl tokio pervargimo gali pablogėti regėjimas. O akių sausumas vargina tuomet, kai susikaupę ilgai žiūrime į vieną daiktą ir pamirštame mirksėti. Juk mirksėdami akis padengiame ašarų plėvele. Kai jos nėra, gali braižytis ir skaudėti akių ragena.

Kaip saugotis? Visų pirma paprasčiausiai laiks nuo laiko pasėdėkite užsimerkusi, kad akys galėtų pailsėti. Dirbtinės ašaros padeda išvengti jų sausumo. Be to, nesėdėkite prikišusi nosį prie ekrano. Atstumas nuo 15 colių monitoriaus turėtų būti ne mažiau nei 60 – 70 cm, o 17 colių – iki 1,5 metro. Nereikėtų dirbti nusistačius maksimalų kontrastingumą ir ryškumą. Kartais juos didinti verčia dulkių sluoksnis, todėl nepamirškite kasdien (ar bent kartą per savaitę…) nuvalyti ekraną specialia servetėle – ne veltui internete sklando juokelis, patariantis neįsijungiantį kompiuterį pirmiausia taisyti nušluostant nuo ekrano dulkes…

Paprasti pratimai akims

Nusisukite nuo ekrano, užsimerkite. Tuomet 10 kartų stipriai suspauskite vokus ir po to juos atpalaiduokite. Paskui 10 kartų intensyviai pamirksėkite. Reikėtų tai daryti kuo greičiau ir kuo plačiau atmerkiant akis.

Užsimerkite ir „pieškite” akimis aštuonetuką – iš pradžių vertikaliai, po to horizontaliai. Pakartokite 15 kartų.

Pirštų galais pamasažuokite smilkinius ties akių kampučiais. Dešinės rankos pirštais ratukus sukiokite pagal laikrodžio rodyklę, o kairės rankos – prieš laikrodžio rodyklę. Pakartokite 15 kartų.

Padarykite „toliaregystės” pratimą, kuris atpalaiduoja lęšiuko raumenis. Užfiksuokite žvilgsnį į tolimiausią matomą tašką. Po to ramiai perkelkite jį į nosies galą. Kartoti šį pratimą reikėtų po 15 kartų 3 kartus per dieną.

(Apsilankyta 97 viso, 1 šiandien)