Pradžia » Nėštumas

Nėštumas

Maistas, tinkantis nėštukėms

2012-04-01 15:39 | Nėštumas | Autorius: mamosgidas.lt

Būsimoms mamytėms nėštumo metu labai svarbu išlikti sveikoms ir išlaikyti sveiką dar negimusi kūdikėlį. Daug kas ir vėl atsiremia į maistą. Būtina laikytis sveikos, subalansuotos dietos, arba tiesiog propaguoti sveiką gyvenimo būdą bent jau viso nėštumo metu. Jūsų vaikelis yra tiesiogiai priklausomas nuo jūsų, nuo to, ką, kaip ir kiek valgote, kiek su maistu gaunate naudingųjų medžiagų. Ir ką jūs besuvalgytumėte ar beišgertumėte, ar dar ką padarytumėte, viskas pereis ir pasieks jūsų vaiką. Yra daug gidų, kaip sveikai maitintis šiuo svarbiu laikotarpiu, bet svarbu teisingai pasirinkti, o ne aklai vadovautis pirmu pasitaikiusiu. Kai optimizuosite ir subalansuosite savo valgį, ir jūs jausitės gerai, ir jūsų dar negimęs vaikelis. Štai keli patarimai, kaip ir ką valgyti nėštumo metu:

  • Nesijotos kruopos. Valgant iš tokių kruopų pagamintą maistą, jūs apsirūpinsite geležimi bei folio rūgštimis, kurios yra tiesiog būtinos nėštumo metu. Folio rūgštis reikalinga tam, kad gamintų raudonuosius kraujo kūnelius ir apsaugotų vaiką nuo vadinamojo įskilo stuburo, kuris formuojasi nugaros išorėje. Geležis pasirūpina, kad krauju būtų tiekiamas deguonis. Taip pat jums reikalingas vitaminas C, kad pagerintų geležies įsisavinimą. Geri pasirinkimai iš nesijotų grūdų būtų nesijotų kviečių miltai, avižiniai miltai ar kruopos, rudieji ryžiai ir nesijoti kukurūziniai miltai.
  • Vaisiai ir daržovės. Vaisiai ir daržovės aprūpina jus vitaminais ir mineralais. Maitinimasis, kuriame vyrauja šie produktai, padeda sumažinti kraujo spaudimą, širdies ligų riziką, padeda išvengti kai kurių rūšių vėžio bei virškinamojo trakto problemų. Rekomenduojama paros norma – septyni-devyni vaisiai ar daržovės. Geriausia, kad jie skirtųsi tarpusavyje savo spalva. Labai maistingi vaisiai ir daržovės yra paprikos, špinatai, pomidorai, morkos ir gervuogės.
  • Pieno produktai. Įvairūs pieno produktai turi daug kalcio, mineralų, ir yra labai naudingi kaulams bei dantims. Tiesa, nėščiosios neturėtų vartoti nepasterizuotų pieno produktų. Nepasterizuoti produktai yra įvairūs minkšti sūriai, nepasterizuotas pienas, tokie produktai gali sukelti tam tikras ligas, pavojingas ir mamytei, ir kūdikėliui. Geras pasirinkimas būtų nugriebtas pienas, jogurtas ir naminis sūris.
  • Ankštiniai augalai. Ankštiniai augalai, įskaitant pupas, pupeles, žirnius, lęšius ir sojų pupeles. Ankštinės daržovės pasižymi baltymų bei skaidulų gausa. Baltymas (proteinas) reikalingas kūdikio vystymuisi bei augimui, ypatingai per antrąjį ir trečiąjį nėštumo semestrą. Jūs turėtumėte suvartoti maždaug septyniasdešimt vieną gramą baltymų per dieną. Skaidulingas maistas reikalingas dar ir spaudimo mažinimui, blogojo cholesterolio kiekio palaikymui normoje bei virškinamojo trakto negalavimams šalinti. Skaidulų turi lęšiai, avinžirniai bei daržinės pupelės.

Vista tai kartu labai sveikas maistas.


Komentarai

 

Susiję straipsniai

Nėštumas ir darbas

Moters reakcija į žinią apie nėštumą gali būti įvairi ir visuomet priklausanti nuo socialinės padėties. Moteriai, sėkmingai kopiančiai karjeros laiptais, iškyla esminiai klausimai – kas dabar bus su darbu, ar sugebės jį suderinti su nėštumu, ar esama savijauta netrukdys darbti, ar ji nebus atleista iš pareigų?

Idealus amžius susilaukti naujagimio

34 metai – idealus amžius susilaukti pirmojo naujagimio, – tikina Teksaso Universiteto mokslininkai.

Nuo kokių ligų gydo gimdymas?

Amerikos mokslininkai priėjo išvados, kad moterys, kurios gimdė, rečiau serga tam tikromis ligomis. Tiriamojo Fredo Hutchinsono onkologinio centro ir Vašingtono universiteto darbuotojai atliko tyrimą, kuriame dalyvavo 1700 moterų. Jie nustatė, kad dailiosios lyties atstovės, kurios pagimdė bent vieną vaiką, rečiau serga artritu. T.y. tokios moterys 39% rečiau suserga artritu, negu negimdžiusios.

Kaip kava veikia nėštumą?

Airijos mokslininkai perspėja: didelio kiekio kavos vartojimas gali neigiamai atsiliepti nėštumo eigai. Prie ko gi gali privesti aistra žvalumą keliančiam gėrimui?

Nauja granato vaisiaus nauda moterims

Mokslininkai aptiko dar vieną naudingą, granato vaisiaus, savybę. Šį kartą tai liečia išskirtinai moteris. Pasirodo, kad šio vaisiaus sudėtyje yra medžiagų, kurios gali būti nepakeičiamos gimdymo metu.

Nėštumas pagerina sveikatą visam gyvenimui

Nėštumas teigiamai veikia moters sveikatą ir šis efektas praktiškai išlieka visam gyvenimui. Tokią išvadą padarė Amerikos specialistai.

Teisingai pasirinktas gėrimo režimas – laiduoja sėkmingą nėštumą

Būsimos mamos rūpinasi teisinga mityba, tačiau neretai net nesusimąsto apie tai, ko ir kiek reikia išgerti nėštumo laikotarpiu.

Būsimos mamos mityba turi įtakos vaiko lyčiai

Olandijos mokslininkai atrado, kad moterys, kurios valgo daug vaisių, daržovių ir ryžių, dažniau gimdo mergaites. Iš kitos pusės, abipusį ryšį čia įžvelgti sunku, nes tai ką valgo būsima mama, priklauso nuo jos potraukio produktams, savijautos, vitaminų trūkumo. Tai prie ko čia vaiko lytis? Tai tas pats, kas sakyti, kad jeigu nėščiai moteriai norisi saldaus – bus mergaitė, o jeigu mėsos – berniukas.

Per daug vaikų nebūna!

Taip mano daugiausiai vaikų pasaulyje turintis tėvas  – Daad Murad Abdul Rachman. Šis laimingasis gyvena Jungtiniuose Arabų Emyratuose ir būdamas 64 metų turi 88 vaikus: 50 berniukų ir 38 mergaites! Pats mažiausias sūnus Daad gimė praeitų metų rugsėjį, o pačiam vyriausiam sūnui Tariq jau sukako 39-eri. Daugiavaikis tėvas, per visą audringą savo gyvenimą, sugebėjo pakeisti 15 žmonų.

Kiek vaikų reikia pagimdyti, kad gyventi ilgiau?

Izraelio mokslininkai, stebėję 45 tūkstančius gimdyvių, per 37 metus, padarė išvadą, kad vaikų kiekis turi įtakos moters gyvenimo trukmei! Žinoma, tokia priklausomybė buvo žinoma ir anksčiau. Tyrimo unikalumas pasireiškė tame, kad Izraelio mokslininkai nurodė tikslius, „idealaus vaikų kiekio“, skaičius. Tai yra, kad ilgiausiai gyvena tos moterys, kurios turi nuo 2 iki 4 vaikų.